Oferta szkoleń 2019

Oferta szkoleń 2019

Zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanych przez Fundację Muzeów Wielkopolskich bezpłatnych szkoleniach skierowanych do pracowników wielkopolskich instytucji muzealnych.
 
W związku z realizacją projektu pn. „Nowoczesne Muzeum - szkolenie pracowników wielkopolskich instytucji muzealnych”, współfinansowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach w dwóch blokach tematycznych:
 1. „Komunikacja muzeum z odbiorcami: tworzenie opisu muzealnego” - termin: 26-27 września 2019 roku.
 2. „Wystawa jako opowieść, czyli jak ciekawie oprowadzać w muzeum?” - termin: 22-23 października 2019 roku.
 
Miejsce: Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, ul. Dworcowa 5, 62-052 Komorniki
 
Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, proszę zgłaszać maksymalnie 2 osoby z danej instytucji muzealnej.
 
Osoby zainteresowane proszone są o przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres: info@muzeawielkopolskie.pl do dnia 15 września 2019 roku.
O przyjęciu na szkolenia zostaną Państwo poinformowani 18 września 2019 r.
 
Do pobrania:
1. Oferta szkoleń 2019
2. Karta zgłoszeniowa
I  termin 26 - 27 września 2019r.
„Komunikacja muzeum z odbiorcami: tworzenie opisu muzealnego”
 
Miejsce: Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie
ul. Dworcowa 5, 62-052 Komorniki
 
Dwudniowe warsztaty prowadzone przez trenerów z programu Dynamika Ekspozycji Małopolskiego Instytutu Kultury będą okazją do refleksji nad sposobami komunikacji treści wystaw odbiorcom. W ramach spotkań warsztatowych wypracowane zostaną wspólnie zasady wg jakich powinien być pisany dobry tekst na wystawę tak aby prezentowane treści były lepiej rozumiane przez zwiedzających a co za tym idzie odbiór całej wystawy był dostosowany do ich potrzeb. Te zasady posłużą później uczestnikom warsztatów jako model przy tworzeniu tekstów muzealnych.
 
Warsztaty będą obejmowały dwie pięciogodzinne sesje, złożone z: wprowadzenia, części warsztatowej (obejmującej ćwiczenia w grupach) oraz podsumowania i ewaluacji. Podczas warsztatów wypracowane zostaną reguły dobrego opisu (odnośnie języka, stylu, ilości słów, wyboru i kolejności przekazywanych treści). Jako inspiracje zaprezentowane zostaną również przykłady dobrych (i złych) opisów.
 
Cele warsztatów:
· rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie tworzenia opisów dopasowanych do potrzeb i możliwości odbiorców,
· wypracowanie zasad tworzenia opisów dopasowanych do warunków pracy i potrzeb poszczególnych muzeów,
· prezentacja i wdrożenie na potrzeby działalności muzeów podstawowych procesów interpretacji dziedzictwa (tematyzacja, analiza trendów, analiza odbiorców),
· integracja środowiska pracowników wielkopolskich muzeów.
 
Jak tworzyć opisy obiektów, które sprawią, że odbiorcy nigdy ich nie zapomną?
Jak przekazać w prostych słowach złożone informacje o dziedzictwie?
Jak nawiązywać relację z odbiorcami poprzez tekst w muzeum?
Warsztaty będą wprowadzały do problematyki i metodologii interpretacji dziedzictwa.
W trakcie warsztatów uczestnicy rozwiną swoje kompetencje m.in. w zakresie komunikacji
z odbiorcami i tematyzacji treści dziedzictwa. Główne zagadnienie, któremu będzie poświęcone spotkanie to tworzenie opisów obiektów i innych tekstów adresowanych przez muzeum do odbiorców.
II termin  22 -23 października 2019r.
Wystawa jako opowieść, czyli jak ciekawie oprowadzać w muzeum?
 
Miejsce: Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie
ul. Dworcowa 5, 62-052 Komorniki
 
Dobre oprowadzanie po muzeum powinno poruszać naszą publiczność, zaciekawiać, prowokować do zadawania pytań. Jak więc stworzyć scenariusz oprowadzania, dzięki któremu będziemy budować głębsze relacje publiczności z prezentowanymi treściami?
 
Podczas warsztatów Dynamiki Ekspozycji powstaną scenariusze oprowadzania przy użyciu metodyki interpretacji dziedzictwa. Skupimy się na następujących zagadnieniach: jak tworzyć ciekawe tematy do prezentacji? Jak utrzymać uwagę odbiorców? Jak odpowiednio do ich potrzeb i możliwości dobierać treści? Jak sprawić, by odbiorcy nabrali przekonania, że prezentowane na wystawie treści są dla nich ważne?
 
Uczestnicy nauczą się jak:
·  tworzyć tematy, łączące treści wystawy z szerszymi ideami,
·  przygotować scenariusz oprowadzania,
·  angażować grupę.
 
Warsztaty będą obejmowały dwie pięciogodzinne sesje, złożone z: wprowadzenia, części warsztatowej (obejmującej ćwiczenia w grupach) oraz podsumowania i ewaluacji.
Copyright ©2018 Muzeawielkopolskie.pl, Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Liczba odwiedzin: 883
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem